ورق آهن چگونه تولید میشود؟ نحوه تولید ورق سیاه

۰
(۰)

ورق آهن

ورق آهن یا ورق سیاه یکی از محصولات کارخانه‌های تولید فولاد است که کاربردهای فراوانی دارد و در ساخت اکثر وسایل آهنی به کار برده میشود.

نحوه تولید ورق سیاه

کارخانه‌های فولادسازی ابتدا سنگ آهن را استخراج کرده و طی یک فرآیند به شمش آهنی تبدیل می‌کنند.

شمش­های آهنی را وارد کوره می‌کنند و تحت تاثیر دمای بالای ۱۰۰۰ درجه قرار می‌دهند؛ این مواد مذاب را در قالب‌هایی که طول و عرض آنها مشخص است می‌ریزند، به این صورت طول و عرض ورق سیاه مشخص است.

ولی برای تعیین ضخامت آن باید با استفاده از غلتکهای فوق سنگین به صورت رفت و برگشت ضخامت آن را کم می‌کنند تا به اندازه‌ای که می‌خواهند برسد.

بنابراین طول و عرض و ضخامت آن فابریک تولید میشود.

پس از اینکه این مراحل گذرانده شد، سپس دوباره ورق را تحت تاثیر گرما قرار می‌دهند تا پستی و بلندی ورق گرفته شود و کاملا صاف و مسطح شود.

مرحله سرد کردن ورق سیاه

بعد از اینکه ورق ساخته شد نوبت به سرد کردن آن میشود، ابتدا دمای ورق را تا دمای ۵۰۰ درجه می‌آورند که بتوان ورق را رول کرد. پس از رول کردن ورق سیاه مرحله سرد کردن ورق به صورت نهایی توسط دستگاه صورت میگیرد و تولید ورق به

پایان میرسد.

نحوه بسته بندی ورق سیاه

ورق آهن را به دو صورت رول و شیت بسته بندی می‌کنند، نحوه تولید به صورت رول را توضیح دادیم؛ شیت هم که همان صفحه است مرحله سرد کردن آن کامل انجام میشود.

ورق سیاه در چه کارخانه‌ای تولید میشود؟

چندین کارخانه فولادسازی در سطح کشور اقدام به تولید ورق آهن می‌کنند که کیفیت و قیمت ورق آهن در هرکدام از کارخانه ها متفاوت.

چند تا از کارخانه‌های تولید کننده ورق سیاه را خدمت شما عرض می‌کنیم:

کارخانه فولاد کاویان اهواز

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

کارخانه فولاد اکسین

کارخانه قطعات تهران

کارخانه فولاد گیلان

شما عزیزان برای استعلام قیمت، میتوانید به صفحه قیمت ورق سیاه مراجعه فرمایید و در جدول صفحه مربوطه قیمت تمام سایزهای ورق سیاه همراه با کارخانه‌های تولید کننده آن مشاهده فرمایید.

ورق رول شده

ورق رول شده

۰ / ۵. ۰

نظرتان راجع به این نوشته

شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد

دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی