قیمت لایت فرم

قیمت لایت فرم
تاریخ آخرین بروزرسانی : 1 سال پیش
نام نوع سایز محل بارگیری تولید کننده قیمت عملیات بیشتر
قیمت قالب لایت فرم عرض ۶۳ ، قیمت لایت فرم عرض ۶۳ قیمت لایت فرم 63 تهران و شهرستان لایت فرم 500,000 تومان
قیمت قالب لایت فرم عرض ۴۳ ، قالب لایت فرم عرض ۴۳ قیمت لایت فرم 43 تهران و شهرستان لایت فرم 400,000 تومان

قالب لایت فرم

لایت فرم یک ایده جدید در ساخت و ساز است که جایگزین یونولیت شده است و در مدت کوتاهی که به بازار عرضه شده، توجه پیمان کاران و افرادی که کار ساخت و ساز انجام می‌دهند، را جلب کرده است. قالب لایت فرم با توجه به مزیت‌ هایی که دارد جایگزین بسیار مناسبی برای یونولیت است. در ادامه با نوحه کارایی و مزیت‌ های لایت فرم بیشتر آشنا می‌ شویم.

قالب لایت فرم چگونه استفاده میشود؟

این قالبها با طول‌ های 30، 40، 50 و 100 سانتی متری و عرض های 43 سانتی متری برای تیرچه بتنی و 65 سانتی متری برای تیرچه فلزی(کرومیت) ساخته شده‌اند. این قالبها مابین تیرچه ها قرار میگریند و روی آنها بتن‌ریزی میشود و پس از خشک شدن بتن، به راحتی و بدون نیاز به روغن جدا میشوند. کار کردن با این قالب‌ها نیاز به تخصص و مهارت خاصی نیست و هر فردی می‌تواند آنها را مابین تیرچه قرار دهد و بعد بتن ریزی آنها را جدا کند. این قالب‌ها مزیت بسیار مناسبی که دارند این است که از آنها 40 الی 50 بار میتوان استفاده کرد. یعنی 40 تا 50 سقف را میتوان با آنها کار کرد و تا یک سال ضمانت دارند یعنی اگر در حین کار دچار شکستگی شوند آنها را با لایت فرم نو عوض می‌کنند.

کیفیت قالب لایت فرم چطور است؟

قالب‌های لایت فرم پلاستیکی و معمولا به رنگ سبز و بعضا آبی هستند که مواد اولیه آنها از پلی استایرن، پلی اتیلن و پلی‌پروپیلن است که کیفیت بسیار بالا و بادوام دارند. علاوه بر مواد اولیه درجه یک، کیفیت ساخت آنها هم بسیار مهم است.

مقایسه یونولیت با قالب لایت فرم

  • یونولیت­ها به راحتی قابل شکستن هستند و افرادی که آن را نصب می‌کنند در خطر سقوط قرار دارند؛ همچنین در اثر شکستن هزینه‌ها دو چندان میشوند چون هم یونولیت دیگر قابل استفاده نیست و هم مقداری بتن هدر میرود؛ولی قالب لایت فرم امکان شکستگی خیلی پایینی دارد در حدی که باید گفت لایت فرمها شکننده نیستند.
  • در اکثر آتش‌ سوزی ساختمانی، علت اصلی آتش سوزی ، یونولیت­ها هستند که قابل خاموش شدن هم نیستند ولی لایت فرمها دچار آتش سوزی نمی‌ شوند
  • یونولیت­ها آلودگی محیطی به همراه دارند و در حین کار همه همسایه‌ ها شاکی میشوند ولی لایت فرم هیچ آلودگی محیطی به همراه ندارد
  • حمل لایت فرم بسیار راحت‌ تر از یونولیت است خطری برای حمل آن وجود ندارد
  • استفاده از لایت فرم به صرفه تر و مقرون ­تر از یونولیت است

مقایسه قیمت لایت فرم با یونولیت

تقریبا میشه گفت هر یک عدد قالب لایت فرم 5 برابر یک عدد یونولیت قیمت دارد ولی از لایت فرمها برای 40 تا 50 سقف میتوان استفاده کرد. یعنی اگر مثلا ده سقف را با لایت فرم بسازید نصف یونولیت هزینه در بر خواهد داشت پس برای پیمان کاران و سازندگان محترم، لایت فرم بسیار به ­صرفه ­تر خواهد بود. علاوه بر آن هزینه حمل و نقل برای شما بسیار کمتر میشود و شکستگی در آنها صورت نمیگیرد. لایت فرم هزینه قالب بندی و آرماتوربندی بندی را نیز کاهش می‌دهد.

 مزایای قالب لایت فرم

  • هزینه کم و به ­صرفه نسبت به تیرچه بلوک و تیرچه یونولیت
  • نصب راحت و بدون نیاز به مهارت
  • حمل آسان
  • ایمنی بالا
  • گارانتی تعویض یک ساله
  • بیخطر در مقابل آتش سوزی
  • سرعت بالای اجرای آن

قیمت قالب لایت فرم

عوامل زیادی در تعیین قیمت قالب پلاستیکی لایت فرم تاثیر گذار هستند. از مهمترین عامل های تعیین قیمت میتوان به کیفیت مواد اولیه به کار رفته در تولید آن اشاره کرد. همچنین کیفیت ساخت این قالبها نیز در تعیین قیمت قالب جایگزین یونولیت مهم است. بهرحال با وجود این توضیحات میتوان قیمت قالب لایت فرم را در سال 1402 برای هر عدد لایت فرم، از 400 هزار تومان تا 500 هزار تومان در نظر گرفت که بستگی به کیفیت جنس، کیفیت تولید و ابعاد قالب دارد. شما عزیزان برای استعلام قیمت تیرچه نیز میتوانید به صفحه آن مراجعه کنید و قیمتها را مشاهده نمایید و برای اطلاع دقیق از قیمت روز تیرچه با ما تماس بگیرید تا همکاران ما در رابطه با تیرچه و قالب لایت فرم به شما مشاوره رایگان بدهند